Výměna rozvodů a filtrů

KOMPLETNÍ VÝMĚNA ROZVODOVÉHO ŘEMENE

moje.auto.cz

Pravidelnou výměnou rozvodového řemene předejdete velkým škodám na motoru vašeho vozidla. Při výměně rozvodů v žádném případě nepřistupujte k polovičatému řešení a nechejte si vyměnit celý mechanismus, řemen včetně kladek, vodní čerpadlo a další příslušenství. Šetření se vám rozhodně nevyplatí. Každé nevyměněné ložisko se může zadřít a následky pak bývají fatální. Generálka celého motoru pak stojí desetitisíce.

Bez rozvodového mechanismu se neobejde žádné vozidlo. Tento komponent spojuje a koordinuje otáčení klikové a vačkové hřídele, která zase dále řídí ventily. Má i jinou funkci, může pohánět vodní čerpadlo. U naftových motorů někdy i vstřikovací čerpadla. U nových vozidel je výměna rozvodového řemene daná zpravidla počtem ujetých kilometrů. Ojetá vozidla by měla tento mechanismus vyměnit téměř okamžitě po jeho zakoupení a to čistě z preventivních důvodů. Pokud nemáte 100% jistotu o stavu vozidla a počtu najetých kilometrů. Náklady po následcích prasklého rozvodového řemene bývají zpravidla drastické a mohou pak převyšovat cenu samotného ojetého automobilu.

 

JAK FUNGUJÍ ROZVODY

www.fordclub.eu

Každé vozidlo má řemenový nebo řetězový rozvod, kterým je ovládána synchronizace mezi vačkovou a klikovou hřídelí. Gumové rozvodové řemeny se mění preventivně aby nepraskly. Řetězy se mění pouze, když se vytahají a začnou chrastit. Přeskočení nebo prasknutí řemene má za následky větší poškození motoru, proto se předchází preventivními výměnami a kvalitní údržbou. I obyčejné přeskočení o jeden zub může spůsobit velké problémy. Častěji dochází k zadření napínací nebo vodící kladky a případně tekocí vodní čerpadlo, než k praskání rozvodových řemenů. Proto se doporučuje měnit celé sady rozvodů.

 

INTERVAL VÝMĚNY ROZVODŮ

Výrobci doporučují u každého motoru zcela jiné intervaly pro výměnu rozvodových dílů. Obecně ale platí, že řemeny dle výrobce vydrží 80 000 až 120 000 km a řetězy se vytahají po 200 000 km, vyjimečně i dříve. 

 

 

VÝMĚNA FILTRŮ

Veškeré filtry hrají důležitou roli v efektivnosti a výkonnosti vašeho vozidla. Každý filtr musí být dostatečně čistý aby se zabránilo průniku nečistot do paliva, motoru nebo klimatizačních systémů. Pokud chcete chránit všechny systémy ve vašem vozidle, pak usazení filtrů je nezbytné. Věřte našim mechanikům a udržíme vaše auto v pné kondici. 

 

VZDUCHOVÝ FILTR

www.shop.skodaoctavia.cz

Tento komponent má za úkol zachytit škodlivé nečistotykteré by mohly proniknout do motoru vašeho vozu a negativně ovlivnit jeho výkon.Čistý vzduchový filtr chrání váš motor před poškozením a nákladnou opravou. Pokud je filtr znečištěný nebo ucpaný, dochází ke snížení výkonu motoru, zvýšení opotřebení a snížení odezvy škrtící klapky. Náš autoservis v Morkovicích vyměňuje vzduchový filtr s každou výměnou oleje a olejového filtru. Doporučujeme pravidelnou výměnu vzduchového filtru dle výrobce vašeho vozidla.

 

 

 

 

PALIVOVÝ FILTR

www.skodaoctavia.cz

Spousta vozů je vybavena palivovými filtry umístěné mimo palivové nádrže. Tyto filtry vyžadují pravidelnou údržbu a měly by být pravidelně servisovány. I to nejmenší smítko může ucpat filtr paliva což velice sníží výkon vašeho vozidla. Pokud se vám váš palivový filtr hodně zanáší, mohou nečistoty zablokovat přívod paliva do motoru.Doporučujeme výměnu palivového filtru podle výrobce vašeho vozidla.

 

 

 

 

PYLOVÝ FILTR (KABINOVÝ)

octavia-elegance.wz.cz

Tento filtr je speciálně navržen pro ochranu řidiče a spolucestujících proti, pylu, kouří, prachu, smogu a dalším znečišťujícím látkám.Palubní vzduchové filtry jsou umístěny ve ventilačním systému vašeho vozidla a blokují pronikání nečistých látek dom kabiny vašeho vozu. Pravidelná výměna vzduchového filtru je důležitým krokem ke zdravému vzduchu, který dýcháme při jízdě.Je doporučeno každý rok měnit tento kabinový vzduchový filtr. Při návštěvě našeho autoservisu v Morkovicích pak nezapomeňte připomenout našim mechanikům aby vám tento kabinový filtr vyměnili.

Výměny těchto filtrů vůbec nejsou složité a zaberou mechanikům minimální čas. Při koupi ojetého automobilu by měla být tato výměna všech filtrů jako prvořadý krok.

Všechny filtry jsou kontrolovány z hlediska těsnosti a zákazníkovi je na vyžádání umožněna vizuální kontrola provedených prací.

 

 

OLEJOVÝ FILTR

www.autofiltr.cz

Hlavní funkcí olejového filtru je selekce zadržovat drobné nečistoty cirkulujícího oleje. Pokud by k této selekci nedošlo, olej by zhoustnul a působil by jako brusná pasta. Z olejového filtru by se stal špunt který by zabraňoval průtoku oleje. Tímto se nezaručuje pravidelné mazání a mohlo by dojít k poškození motoru.Proto se doporučuje měnit filtr při každé výměně oleje.


OLEJOVÝ FILTR MÁ I JINÉ FUNKCE shoustnul a působil by jako brusná pasta. Z olejového filtru by se stal špunt který by zabraňoval průtoku oleje. Tímto se nezaručuje pravidelné mazání a mohlo by dojít k poškození motoru. Proto se doporučuje měnit filtr po každé výměně oleje. 

CHLAZENÍ - absorbuje teplo které vzniká třením části motoru nebo zážehem motoru. Toto teplo odvádí.

FILTRACE - zachytává nečistoty které vznikají při tření motoru. Kvalitní olejové filtry tyto částice nečistot zadrží s minimálním snížením průtoku oleje. Doporučuje se měnit olejový filtr co každých 20 000 najetých kilometrů nebo při každé výměně oleje. 

 

VYUŽITÍ OLEJOVÝCH FILTRŮ

dr125.wz.cz

Olejový filtr je uložen na bočním bloku motoru. Z olejového čerpadla jde olej do motoru. Když motorový olej cirkuluje prochází  olejovým filtrem. Tento filtr chrání motor tím že zachytává velké části v oleji které by mohly poškodit motor.

OLEJOVÉ FILTRY MOHOU MÍT DVOJÍ ÚČEL

  1. Chrání motor a udržuje malé množství oleje v systému když motor nepracuje a je vypnutý. Když je motor v klidu olej zůstává ve spodní části motoru a horní část motoru zůstává suchá bez řádného mazání. Po nastartování motoru se pozvolna dostává olej do horní části motoru, jelikož je studený, to znamená hustý. Právě k tomu slouží spětný ventil, který je součástí olejového filtru. 
  2. Je mnoho druhů olejových filtrů, standardní olejové filtry jsou dostačující za předpokladu že se tento filtr bude měnit po 10 000 až 20 000 km. Je důležité při koupi olejových filtrů  si dát pozor na netradiční nebo neověřené technologie. Ideální je nákup od předních a prověřených výrobců, které obsahují -- TEFLON --  jako těsnící jednotku.

Aby se zabránilo vážným škodám na motoru které vyplývají z nedostatečného mazání je třeba měnit olejový filtr pravidelně buď po ujetí určitých kilometrů nebo každých 6 měsíců. 

VHS převod, Digitalizace | Prodej vířivek. Vířivka na zahradu a vířivé vany do domu. |