Příprava vozidel na STK

STKKaždé dva roky je potřeba zkontrolovat automobil pro splnění zákonných pravidel o silničním provozu a hlavně pro vaší bezpečnost. Stanice technické kontroly a měření emisí se nachází v každém městě. V našem okolí je nejbližší stanice technické kontroly v Kroměříži a ve Vyškově. Tato dostupnost od našeho autoservisu který se nachází v Morkovicích je velice dobrá a časová dostupnost se pohybuje kolem 30 minut. V našem servisu vám auto nejen připravíme, ale také za vás vyřídíme veškeré potřebné úkony k tomu spojené. V případě nutnosti odstraníme  po dohodě s vámi, všechny zjištěné nedostatky. Tak budete mít naprostou jistotu že váš automobil je po technické stránce  v pořádku.
 
Před návštěvou STK se nejprve dělají EMISE. Pokud neprojdete na emisích tak není možné auto přistavit na STK.
 

1 stání na STK

Optická prohlídka: znamená kontolu stavu podvozku zda je v pořádku a bez koroze. Dále se kontroluje brzdového potrubí, výfukový systém-prasklý nebo děravý výfuk, únik kapalin a olejů v motoru, kontrola čepů, geometrie kol, kola a pneumatiky, náhradní kolo+ráfek z pneumatikou, zavěšení náprav.
 

2 stání na STK

Geometrie nápravy: Určuje její postavení k silnici, zjednodušeně aby se kola správně točila. Kontrola geometrie by se měla provádět aspoň jednou ročně. Pokud máte pocit že jste mohli najet do nějaké větší díry, tak hned. (na českých silnicích to není žádný problém). Nejlépe poznáte špatnou geometrii na pneumatikách. Díky dobře seřízené geometrii se dá předejít celé řadě problémů a komplikací. Správné nastavení geometrie náprav je důležité pro zachování delší životnosti pneumatik a přesné ovládání vozu, které je nezbytné pro bezpečnou jízdu. Především jde o to, aby svislá osa kol zůstávala i v zatáčkách a nebo při zvýšeném zatížení kolmá k rovině vozovky. Aby si při razantní akceleraci vůz zachoval náležitou ovladatelnost. Důležitá je také sbíhavost kol, pod tímto pojmem rozumíme symetrické úhly, které svírají podélné osy kol k podélné ose vozu v klidném stavu. Výrazné poškození se může projevit i tím že auto táhne více do jedné strany a nebo při brždění. Menší poškození se projeví az po čase asymetrickým sjetím pneumatik. Seřízení geometrie má význam jen pokud jsou v pořádku pružiny, tlumiče a další podvozková uložení.
 

3 stání na STK

Pro všechny zákazníky STK je přichystána kompletní testovací linka, která se skládá z válcové zkušebny brzd, vibrační zkušebny tlumičů a testu sbíhavosti. Pro osobní a dodávkové automobily zkušebna slouží pro testování brzd, tlumení/odheze podvozku a sbíhavosti. Stačí zajet vašim vozidlem do vymezeného prostoru, zabrzdit a technik bude vědět vše co potřebuje. Toto zařízení je určeno pro okamžité zjištění stavu podvozku. Technik na STK vám podá informaci v jakém stavu se vaše brzdová soustava nachází a popřípadě jaké jsou závady na brzdách, tlumičích a geometrii. 
 

4 stání na STK

Tato kontrola obsahuje funkčnost veškerého vnitřního i vnějšího osvětlení na vozidle. Světlomety - seřízení světlometů, osvětlení SPZ. Kontrola všech světelných prvků v kabině. 
 
Dále se kontroluje VIN (číslo karoserie) a číslo motoru
Po těchto kontrolách se technik zaměří na stav a poškození všech skel, sedaček, pásů, odstřikovačů + stěračů, zámků, kapoty a stahování oken. V konečné fázi se kontroluje povinná výbava ve vozidle. Lékárnička, žárovky, trojúhelník.
 
Vozidlo z vážnými závadami má 30 dní na odstranění těchto závad.
 
Vozidlo z nebezpečnými závadami nesmí vůbec na silnici. Tyto závady se musí odstranit co nejdříve a znovu se vrátit na technickou kontrolu. 
 

DOKUMENT "Technické závady" ke stažení:

 
Zjednodušeně, zde najdete veškeré závady, které se mohou na automobilu objevit a které se kontrolují na STK rozděleny na "Lehké závady", "Vážné závady", a "Nebezpečné závady"

Příprava na STK - foto

  • trojuhelnik
  • stk
  • lekarnicka

VHS převod, Digitalizace | Prodej vířivek. Vířivka na zahradu a vířivé vany do domu. |