Brzdy a brzdové kotouče

Brzdy a brzdové kotouče, destičky - autoservisBrzdy a brzdové kotouče Vám zkontrolujeme také, pokud navštívíte náš pneuservis. 

 

Brzdová soustava je nejdůležitější částí vozidla z hlediska aktivní bezpečnosti. Zajišťuje jednak jeho zpomalení a také zajišťuje vozidlo proti samovolnému pohybu. Brzdové soustavy v drtivé většině pracují na principu zvětšování odporu tření.

Při brzdění vozidla se snižuje pohybová energie, která se mění na teplo. Takže při zpomalování až po úplné zastavení (při zanedbání účinků odporů vozidla při jízdě), se přemění vypočtené množství energie na teplo a unikne bez užitku do okolního prostředí.

Jen pro laické srovnání, takové množství energie spotřebujeme na dosažení bodu varu téměř litru vody.

 

Výměna opotřebovaných částí brzdového systému je pro každý automobil individuální. Přihlédnout se také musí k částem, které je potřeba vyměnit a které jsou ještě dostatečně použitelné. Základními prvky pro výměnu brzdné soustavy jsou brzdové destičky, brzdné kotouče, brzdová kapalina a u starších automobilů také bubnová brzdová soustava.

Brzdové destičky

Na brzdové destičky působí čas a styl jízdy, proto je třeba se o ně dobře starat. Dochází zde k opotřebování a je to jedna z nejnámahanějších  částí brzdového systému. Tloušťka materiálu brzdových destiček nesmí být tenčí jak 2mm od kovové desky.Při výběru se neřiďte jen cenou, ale zamyslete se nad stylem své jízdy. Pokud si nejste jisti výběrem brzdových destiček, kontaktujte nás a my vám z výběrem a montáží rádi pomůžeme.

Brzdové kotouče

Výrobce: BOSCHBREMBOATESHIMANODELPHIFERODO. Firma BOSCHBREMBO, ATE jsou dodavatelem brzdových systémů a patří mezi přední výrobce brzdových komponentů.

Velkým problémem brzdových kotoučů je rez. Většina řidičů si tohoto jevu vůbec nepovšimne. Pokud má rozsah rzi vliv na výkon brzd je čas vyměnit nový kotouč. Nedoporučuje se žádná oprava, stáčení nebo odrezování. Jediná kvalitní oprava je výměna.

Brzdová kapalina

Brzdovou kapalinu vám změříme testerem na obsah vody v brzdové kapalině. Je nedílnou součástí celého brzdového systému. Je nejvíce podceňovaná ze všech provozních kapalin. Výrobci doporučují interval výměny po dvou letech.Brzdová kapalina se rozděluje podle kvality a s různým bodem varu. Brzdová kapalina má schopnost pohlcovat vzdušnou vlhkost a tím padá její bod varu a tím se i mění její provozní vlastnosti. Když klesá její bod varu, dochází k tomu, že při dlouhotrvajícím brždění vzniká vysoká teplota. U kapaliny ve které je i sebemenší obsah vody se pak tato voda mění v páru. Tato pára je stlačena a tím snižuje účinky brzdové kapaliny. Tato brzdová kapalina je velice agresivní, poroto se doporučuje měnit v dílenských prostorách. Muže poleptat některé díly, lak, hadičky a plasty v autě. Na dílně je tato oprava snadná neboť máme veškeré vybavení a znalosti. Doporučujeme tuto práci svěřit odborníkům.

Brzdová soustava a rozdělení brzd

Kotoučové: 
Brzdové čelisti svírají brzdový kotouč. Kotoučové brzdy jsou učinější a výkonnější než brzdy bubnové. U méně výkonných a levnějších automobilů se používají většinou jen na přední nápravě.

Bubnové:
Jsou odolnější a mají delší životnost oproti kotoučovým brzdám. Tento brzdový systém působí na vnitřní povrch válce plochy bubnu.Bubnové brzdy jsou v dnešní době spíše využívány u větších zátěžových strojů.

 

Nevíte si rady? 
Zavolejte, nebo napište a my vám rádi cenu za opravu vašeho automobilu spočítáme


Petr Paldus
doprava.paldus@seznam.cz
+420 604 603 512 
+420 722 062 934  

 

Brzdy a brzdové kotouče fotogalerie

  • Brzdový systém
  • Brzdové destičky
  • Nové brzdové kotouče
  • Nové brzdové třmeny
  • Brzdový systém
  • Brzdový kotouč a

VHS převod, Digitalizace | Prodej vířivek. Vířivka na zahradu a vířivé vany do domu. |